دانلود رایگان مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی و پروژه دانشجویی

مرجع دانلود مقاله تخصصی ترجمه شده و پروژه های رشته های مختلف دانشگاهی

دانلود رایگان مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی و پروژه دانشجویی

مرجع دانلود مقاله تخصصی ترجمه شده و پروژه های رشته های مختلف دانشگاهی

دانلود رایگان سوالات استخدامی نیروگاه اتمی بوشهر

دانلود رایگان سوالات استخدامی نیروگاه اتمی بوشهر

 

برای دانلود رایگان نمونه سوالهای استخدامی نیروگاه هسته ای بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

جهت دانلود نمونه سوالات طبقه بندی شده (همراه با پاسخنامه) آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

 

استخدام نیروگاه اتمی بوشهر سال ۹۳

شرکت تعمیرات و پشتیبانی نیروگاه های اتمی (سهامی خاص) نیروی انسانی مورد نیاز خود را در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت اشتغال در نیروگاه اتمی بوشهر از طریق آزمون علمی و مصاحبه دعوت به همکاری مینماید.

 جهت دانلود فایل pdf راهنمای آزمون اینجا کلیک نمایید.

  

 

جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 


استخدام در نیروگاه اتمی بوشهر
شرکت تعمیرات و پشتیبانی نیروگاه های اتمی نیروی انسانی مورد نیاز خود را در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت اشتغال در نیروگاه اتمی بوشهر از طریق آزمون علمی و مصاحبه دعوت به همکاری مینماید.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، شرکت تعمیرات و پشتیبانی نیروگاه های اتمی (سهامی خاص) نیروی انسانی مورد نیاز خود را در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت اشتغال در نیروگاه اتمی بوشهر از طریق آزمون علمی و مصاحبه دعوت به همکاری مینماید.

نیروگاه اتمی بوشهر، یکی از نیروگاه‌های ایران و اولین نیروگاه هسته‌ای ایران که دارای ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات از نوع رآکتور آب فشرده است. این نیروگاه مناقشات سیاسی زیادی در پی داشته است. که تاکنون بیش از 7 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده است

برای دانلود رایگان نمونه سوالهای استخدامی نیروگاه هسته ای بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

برای دانلود نمونه سوالات طبقه بندی شده (همراه با پاسخنامه) آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر اینجا کلیک نمایید.



دو روستا در مجاورت نیروگاه بوشهر در انتظار جابه‌جایی هستند
سیاست > مجلس - ایسنا نوشت:

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار جابه‌جایی دو روستایی که در مجاورت نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند شد و گفت: امیدواریم اعتبار مناسب در بودجه به منظور جابجایی پیش ‌بینی شده و اجرایی شود.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر در اخطاری به استناد به اصل سوم قانون اساسی و موضوع عدالت تاکید کرد و گفت: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران گسترش عدالت بوده و هست.

وی افزود: اکنون حدود چهل سال است که نیروگاه اتمی بوشهر تاسیس شده و دو روستا در مجاورت این نیروگاه در انتظار جابه‌جایی هستند در حالی که از امکانات هم محروم می‌باشند.

نماینده مردم بوشهر با اشاره به اینکه در بودجه سال 92 مصوبه‌ای به این منظور وجود داشته است، گفت: انتظار می‌رود که مسوولان به این مصوبه وفادار بوده و در بودجه 93 نیز اعتبار مناسب جهت جابه‌جایی پیش‌بینی شود. لذا از هیات رییسه درخواست می‌شود این پیشنهاد را در راستای اجرای عدالت مطرح کرده و به رای بگذارید



دردسرهای دو همسایه نیروگاه اتمی بوشهر
سیاست > انرژی‌هسته‌ای - همسایگی نیروگاه اتمی بوشهر با دو روستا ظاهرا مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.

سعید نوایی: طبق آنچه که در جامعه مرسوم است، اگر مزاحمت‌های همسایه رفع نشود، به ناچار یکی از آنها باید برای راحتی و آسایش خود، محل را ترک کند. این بار یکی از این دو همسایه، نیروگاه اتمی بوشهر است که سال‌ها برای ایجاد و راه‌اندازی آن سرمایه‌گذاری شده و حتی به نماد فعالیت‌های هسته‌ای ایران تبدیل شده است. در آن سوی ماجرا، دو روستا قرار دارند. دو روستایی که حتی عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار جابجایی آنها شده و ابراز امیدواری کرده است که اعتبار مناسب در بودجه به منظور جابجایی آنها پیش‌‌بینی و اجرایی شود.
ماجرا از چه قرار است؟
روستاهای هلیله و بندرگاه همان همسایگانی هستند که باید جابجا شوند. روستای هلیله در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب غربی بندر بوشهر واقع شده ‌است و نیروگاه اتمی بوشهر در مجاورت این روستا قرار دارد. روستایی که بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ ، ۱۹۸۶ نفر (۴۶۸ خانوار) در آن زندگی می‌کنند. جمعیت روستای بندرگاه نیز که در کنار نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارد بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ ، ۲۱۹۹ نفر (۵۲۳ خانوار) است. بر اساس قوانین بین‌المللی، این دو روستا که در فاصله‌ای نزدیک به نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند، باید تا شعاع معینی از نیروگاه اتمی تخلیه شوند به این معنی که در فاصله نزدیک به نیروگاه نباید هیچ منطقه مسکونی وجود داشته باشد. به همین دلیل در تمام مدتی که از ساخت نیروگاه اتمی بوشهر می‌گذرد، اهالی این دو روستا همچنان بین تخلیه و ماندن در کش و قوس هستند. به عبارت دیگر، تا تکلیف جابجایی این روستاها معلوم نشود، اهالی حق ساخت و ساز در روستا را ندارند و همین ممنوعیت باعث شده که تعمیر و نگهداری ساختمان‌های موجود نیز با مشکل مواجه شود. بنابراین در صورت وقوع اتفاقی همچون زلزله که در سالهای اخیر در این استان بی سابقه نبوده است، نمی‌توان انتظار داشت که تلفات انسانی ناچیز باشد. از سوی دیگر مشکلات محیط زیستی نیروگاه نیز مزید بر علت شده تا نماینده بوشهر خواهان تعیین تکلیف جابجایی این دو روستا شود. تامین آب آشامیدنی تنها یکی از این مشکلات است. اهالی روستای هلیله که با نیروگاه فقط 6 متر فاصله دارد، پیش از شروع به ساخت نیروگاه آب آشامیدنی و کشاورزی خود را از چاه تامین می‌کرده‌اند اما به مرور زمان آب آشامیدنی در این روستا جیره‌بندی شده که آن هم از طریق نیروگاه تامین می‌شود.
روستای دیگر، بندرگاه است که آن هم فاصله‌ای نزدیک با نیروگاه دارد. علاوه بر مشکل تامین آب، این روستا با مشکل دیگری نیز روبرو است و آن، دفع فاضلاب است. نیروگاه اتمی بوشهر برای دفع فاضلاب خود کانالی را به سمت روستای بندرگاه احداث نموده که این اقدام با اعتراض اهالی مواجه شده است.
اما این عوارض مربوط به امروز نیست به طوری که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات 3 اسفند سال 61 خود نیز به آن اشاره می‌کند و می‌نویسد: استاندار بوشهر و مقامات‌ دیگر استان‌ آمدند. نگران‌ راه‌ افتادن‌ نیروگاه‌ هسته‌ای‌ و عوارض‌ جنبی‌ آن‌ بودند.
بلایی که بر ژاپنی‌ها نازل شد
وقوع حوادث طبیعی همچون سونامی، زمین لرزه، سیل و ... برای هر کشوری دور از ذهن نیست. در چنین مواقعی روستاها و شهرهایی که در کنار نیروگاههای اتمی قرار دارند بیشترین تلفات را خواهند داشت. در سونامی سال 90 در ژاپن که به تخریب نیروگاه فوکوشیما انجامید، نزدیک‌ترین روستا به محل نیروگاه 20 کیلومتر با آن فاصله داشت اما نشت مواد رادیو اکتیو، این روستاها را به لانه ارواح تبدیل کرد و موجب شد اهالی روستا محل زندگی خود را تخلیه کنند. همین مساله باعث شد که ژاپن، شعاع منطقه خطر در اطراف نیروگاههای اتمی خود را تا شعاع 30 کیلومتری گسترش دهد.
خطرناکترین نیروگاه
بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، خطرناک ترین نیروگاه جهان در ارمنستان و در شعاع 30 کیلومتری شهر ایروان پایتخت این کشور قرار دارد. این نیروگاه یکی از پنج نیروگاه نسل اول فعال است که در سال 1976 میلادی ساخته شد. ارمنستان 80 درصد از برق خود را از این نیروگاه تامین می‌کند و قرار است این نیروگاه تا سال 2017 فعال باشد.
سرانجام جابجایی
موضوع جابجایی هلیله و بندرگاه از همان ابتدای شروع به ساخت نیروگاه مطرح بوده است اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است. در سال 90 دولت تصمیم می‌گیرد که ظرف 2 سال نسبت به جابجایی این دو روستا اقدام کند و در قانون بودجه سال 92 هم ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفت اما به نظر می‌رسد تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده تا نماینده بوشهر اعتراض خود را در صحن علنی مجلس اعلام کند و خواستار اختصاص بودجه به این امر در سال 93 شود. به هر حال طبق مثل معروف، علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

نهایی شدن ساخت دو نیروگاه جدید اتمی در ایران/ بی اعتمادی مردم به قول روسها
سیاست > دیپلماسی - سخنگوی سازمان انرژی اتمی می گوید ایران با روسیه بر سر ساخت دو نیروگاه جدید توافق کرده است.

آن طور که بهروز کمالوندی گفته است در چند ماه گذشته با طرف روسی مذاکراتی را در خصوص ساخت نیروگاه‌های جدید داشته اند و حالا ظاهرا این مذاکرات به ثمر نشسته و درباره ساخت دو نیروگاه «تفاهم‌های نهایی صورت گرفته است.»


برای دانلود رایگان نمونه سوالهای استخدامی نیروگاه هسته ای بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

برای دانلود نمونه سوالات طبقه بندی شده (همراه با پاسخنامه) آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر اینجا کلیک نمایید.

داستان یک نیروگاه

نیروگاه بوشهر 2 سال بعد از تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران در سال 1353 کار ساخت ان از سوی شرکت کرافت ورک یونیون، وابسته به زیمنس آلمان آغاز شد. انقلاب اسلامی همان طور که دوستان و دشمنان ایران را تغییر داد ، تاثیرش را در قرار دادهای تجاری هم گذاشت و در سال 1357 در شرایطی که شرایطی که حدود ۷۵ درصد از واحد اول و ۶۰ درصد واحد دوم نیروگاه ساخته شده بود ، طرف آلمانی کار بر روی پروژه را متوقف کرد! ایران به خاطر این اقدام از ژرمن ها شکایت کرد و در دادگاه هم پیروز شد، اما در عمل مراحل ساخت نیروگاه ناتمام باقی ماند.

 دردسر پشت دردسر

دردسر دوم هم خیلی زود نازل شد. جنگ تحمیلی؛جنگی نابرابر که خسارت های زیادی به تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه وارد کرد و هنوز عکس های تخریب شده ساختمان گنبدی شکل دهه 60 نیروگاه که نیمی از سقف آن تخریب شده بود،خاطره ای است که که قدم به قدم ساخته شد و صبر در آن نقش زیادی داشت.صبر پای روس های که بازی با کارت ایران را به خوبی بلد بودند.

بد قولی های که عادت شده است

قرار دادی که هاشمی رفسنجانی در سفرش به روسیه سال 68 چارچوب آن را روی میز گذاشت و 4 سال طول کشید تا نهایی شود و در تهران به امضا دو کشور رسید. قرار می شود نیروگاه تا سال2000 که به تاریخ ما سال 80 می شود به اتمام برسد، اما در نهایت با 8 سال تاخیر روس ها به قول خود عمل کردند و در اسفند 87 پیش‌راه‌اندازی نیروگاه را سازمان انرژی اتمی ایران رسانه ای کرد در حالی که سقف قرار داد روس ها سال 1380 بود.

حالا بوشهر  وارد مدار برقی کشور شده است و فعالیت خود را آغاز کرده است. کار جدید ساخت نیروگاه های جدیدی است که مجلس سازمان انرژی اتمی را موظف به ساخت آن کرده است.

ورود مجدد روس ها به بازار انرژی هسته ای ایران

روس ها مشتری اول این کار هستند. از چند ماه کذشته  مراحل توافق دو طرف با سفر کارشناسان سازمان انرژی اتمی به روسیه و سفر روس ها به تهران  پیگیری شده و خبر ها از احتمال نهایی شدن  ساخت  دو نیروگاه جدید در هفته جاری در تهران است.

بخشی  از این قرار داد آن طور که منابع رسانه ای می گویند براساس قرار داد فازهای جدید نیروگاه های اتمی ایران است. ایده ای که بعد از استقرار مهدی سنایی سفیر جدید ایران محقق شده است هر چند وزیر نفت ایران چنین قراردادی را نه تائید می کند و نه تکذیب.

ظرفیتی که باید از آن استفاده کرد

سنایی که سال 78 تا 82 نمایندۀ فرهنگی ایران در روسیه بوده است، تسلط زیادی به زبان روسی دارد و از زمانی که به عنوان سفیر ایران در روسیه منصوب شده است تلاش کرده از ظرفیت های روسیه برای شکستن تحریم های ایران استفاده کند.

ایده قراردادی تحت عنوان نفت در برابر کالا میان روسیه و ایران که فرودین امسال رسانه ای شد، خیلی زود با واکنش مقامات امریکا روبرو شد.

اساس این طرح، صادارت نفت خام ایران به روسیه و در مقابل واردات تجهیزات و کالا به ایران است.

واکنش آمریکا به قرارداد احتمالی روسیه و ایران

انتشار این خبر به مذاق آمریکایی ها خوش نیامد و جک لو، وزیر دارایی آمریکا، وقتی با آنتوان سیلیانف، وزیر اقتصاد و دارایی روسیه دیدار کرده بود نگرانی خود را از گزارش هایی درباره احتمال بسته شدن چنین قرار داد هایی اعلام کرد، اما مخالفان این قرار داد تنها روس ها نیستند، در داخل ایران هم افکار عمومی خاطره خوشی از همکاری روسیه با ایران ندارد و آن را نوعی بازی روسیه با ایران می داند.

کاربران خبرآنلاین نیز بعد از انتشار این خبر از حضور روسیه نگرانند. همه این نگرانی ها و عصبیت ها به بد قولی هایی باز می گردد که روسیه در زمینه تحویل نیروگاه بوشهر انجام داده است.یکی از کاربران خبرآنلاین در ذیل این خبر نوشته است: پس 110 سال دیگه طول میکشد تا این دو نیروگاه ساخته شود!

 یک کاربر دیگر هم از این قرارداد با عنوان یک چاه بی نهایت برای پولهای ایران نام برده و دیگری هم نوشته است:دوباره کارشکنی و خلف وعده. دوباره هدر رفتن سرمایه‌های ملی و باج‌خواهی روس‌ها. تکنولوژی عهد بوق و نامطمئن. این همه کشور صاحب صنعت تو دنیا هست، نمیدانم چرا این روس‌ها رو ول نمی‌کنیم.

اگر نخواهیم این نگاه منفی به روسیه در میان ایرانی ها را تعمیم به همه جامعه دهیم، باید این واقعیت را پذیرفت که روس ها وضعیت خوبی در میان افکار عمومی ایران ندارد.

دیپلماسی اما اقتضا می کند که از هر امکان در جهت منافع ملی استفاده کرد.افزایش همکاری های دو کشور راهی است که می تواند ضمن دور زدن تحریم ها،فضا را برای همکاری های  دو کشور افزایش دهد.به شرط آنکه روس ها تلاش نکنند از فرصت ایران به عنوان یک برگ برنده در مقابل آمریکایی ها استفاده کنند.

مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در ماههای اخیر و احتمال رسیدن به توافق جامع هسته ای، حداقل خاصیتش این است که  روس ها را از سیاست دو گانه و سوء استفاده جویانه دور و واقع بینی در رابطه با ایران را وارد سیاست خارجی روسیه می کند.



نیروگاه اتمی بوشهر از آغاز تا امروز
مراحل ساخت و آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر افت و خیزهای بسیاری داشت که در این گزارش نگاهی اجمالی به آن خواهیم داشت.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، نیروگاه اتمی بوشهر اولین نیروگاه تولید سوخت هسته‌ای ایران است که با همکاری روسیه ساخته شده است.مراحل ساخت و آغاز به کار این نیروگاه افت و خیزهای بسیاری داشت که در این گزارش نگاهی اجمالی به آن خواهیم داشت.

تاریخچه

در سال ????، ? سال بعد از تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران، این سازمان با بخش تکنولوژی و تحقیقات سازمان انرژی اتمی آلمان غربی موافقتنامه‌ای برای همکاری‌های بلند مدت امضا کرد و در پی آن شرکت "کرافت ورک یونیون" یکی از شرکت‌های وابسته به زیمنس آلمان ساخت ? واحد نیروگاه اتمی هر یک به توان اسمی ???? مگاوات و توان خالص ???? مگاوات را در بوشهر برعهده گرفت.

اما در سال ???? در شرایطی که حدود ?? درصد از واحد اول و ?? درصد واحد دوم نیروگاه ساخته شده بود با پیروزی انقلاب در ایران طرف آلمانی کار بر روی پروژه را متوقف کرد.

دولت ایران از شرکت آلمانی در دادگاه بین‌المللی شکایت کرد که براساس رای ?? مارس ???? دادگاه بین‌المللی، مقرر شد، کلیه قطعات و دستگاه‌های ساخته شده دو نیروگاه بوشهر تا آن زمان، به اضافه نیمی از سوخت هسته‌ای به مالکیت ایران درآید و پیمانکار موظف شد که این قطعات را به صورت تحویل در بندر بوشهر، به ایران تحویل دهد.

در دهه ?? بار دیگر کار درنیروگاه بوشهر از سر گرفته شد، اما همزمان با حضور کارشناسان آلمانی در نیروگاه، حمله موشکی عراق به بخشی از ساختمان نیروگاه بوشهر، آلمان را از ادامه پروژه منصرف کرد.

در اوایل سال ???? با سفر علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت به روسیه، موافقتنامه همکاری هسته‌ای میان دو کشور تدوین شد و متعاقب آن در ?? اوت سال ???? (? شهریور ????) موافقتنامه کاملی از همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه امضا شد.

در نوامبر ???? قرارداد تکمیل واحد اول نیروگاه بوشهر ایران و روسیه به امضا رسید. به موجب این قرارداد مقرر شد ساخت نیروگاه تا پایان ???? به پایان برسد. این قرار داد در ژانویه ???? میان سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت اتم استوری اکسپورت روسیه اعتبار اجرایی پیدا کرد.طرف روس متعهد شد تا سال ???? ساخت نیروگاه را به پایان برساند. همچنین ایران متعهد شد، پسماند سوخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر را به روسیه بازگرداند.

تاخیر 10 ساله در تکمیل پروژه

با وجود اینکه زمان آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر از سوی مقامات روسیه سال 2000 اعلام شده بود،ولی خلف وعده های مکرر روس ها تا حدود 10 سال ادامه داشت.

اسفند 87- آزمایش موفقیت آمیز نیروگاه با سوخت مجازی

سرانجام با پایان یافتن عملیات نصب تجهیزات بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر، راکتور این نیروگاه نیز اسفند ماه 87 با سوخت مجازی آزمایش شد. آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی وقت جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن مرحله پیش راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه در آینده نزدیک بخشی از برق مورد نیاز کشور را تأمین کند.

سرگئی کرینکو رییس سازمان فدرال انرژی اتمی روسیه نیز در این مراسم با بیان اینکه مراحل احداث این نیروگاه اتمی به پایان رسیده است و ما هم اکنون در مرحله پیش راه اندازی هستیم که این عملیات ، ترکیبی از فرایندی پیچیده است ، ابراز امیدواری کرد : با آزمایش نرم افزاری نیروگاه اتمی بوشهر مرحله اصلی تولید انرژی در این نیروگاه به زودی آغاز شود.

چندی بعد منوچهر متکی وزیر امور خارجه وقت نیز شهریور 88 را زمان نهایی اتمام نیروگاه بوشهر اعلام کرد. 2 ماه مانده به این زمان (تیر ماه) سخنگوی اتم استروی اکسپورت، مشکلات مالی را برای زیرپاگذاشتن تعهدات روسیه بهانه کرد و پس از او وزیر انرژی روسیه هم گفت که تا پایان سال 88، کار تکمیل این نیروگاه به پایان نخواهد رسید.
روزهای پایانی اسفند 88 از سوی مقامات هسته ای ایران اعلام شد نیروگاه بوشهر که ساخت و تکمیل آن از اواسط دهه 90 میلادی با مشارکت روسیه در حال انجام است، تابستان 89 سرانجام به بهره‌برداری خواهد رسید.

تابستان 89 -راه اندازی رسمی و آغاز روند سوخت گذاری به نیروگاه

در روزهای پایانی تابستان 89 خبرگزاری ریانوستی روسیه از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در 21 اوت (30 مرداد) خبر داد. ریانووستی این خبر را به نقل از سرگئی نویکوف مسئول روابط عمومی "روس اتم"(سازمان انرژی اتمی روسیه)منتشر کرد.

بر همین اساس و با تایید مقامات کشورمان راه اندازی نیروگاه اتمی با سوخت گذاری رسمی در تاریخ 30 مرداد آغاز شد که با مراسم باشکوهی همراه بود و در آن به طور نمادین پایان آزمایش نیروگاه اتمی نمایش داده شد. در این مراسم هیئت روسی به سرپرستی "سرگئی کرینکو" مدیر کل روس اتم و "علی اکبر صالحی" معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت داشتند. بنابراین در روز 30 مرداد 89 سوخت اصلی نیروگاه اتمی بوشهر به استخر جنب قلب راکتور منتقل شد.

کرینکو: راه‌اندازی فیزیکی نیروگاه بوشهر یک واقعیت مهم است

سرگئی کرینکو، رییس روس اتم در سخنرانی در مذاکرات کاری‌اش با علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز برای ایران و روسیه روز مهمی است و ما شاهد آغاز مرحله راه‌اندازی فیزیکی نیروگاه اتمی بوشهر هستیم.

وی گفت: نیروگاه بوشهر نیروگاهی ویژه است که مشابه آن در دنیا نیست. ساخت این نیروگاه از 1974 تاکنون به طول انجامیده است که زمان زیادی از آن می‌گذرد. کارشناسان روسی توانسته‌اند تجهیزات این نیروگاه را بر روی سازه‌هایی که از قبل وجود داشته است، بنا کنند.

 

برای دانلود رایگان نمونه سوالهای استخدامی نیروگاه هسته ای بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

برای دانلود نمونه سوالات طبقه بندی شده (همراه با پاسخنامه) آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

 

صالحی: امروز شاهد انتقال سوخت به راکتور هستیم

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان این که از همکاران روسی و ایرانی خود تشکر می‌کنم، اظهار کرد: امروز شاهد انتقال سوخت به راکتور نیروگاه اتمی بوشهر خواهیم بود.وی خاطرنشان کرد: امروز روزی به یاد ماندنی در تاریخ روابط ایران و روسیه است.

براساس اعلام مقامات کشورمان این نیروگاه در اواخر شهریور ماه و بعد از ورود سوخت به قلب رآکتور وارد مرحله عملیاتی شده و تا اواخر آبان ماه نیز با 50 درصد ظرفیت به شبکه برق سراسری متصل خواهد شد.

راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و بروز اختلاف در گروه وین

در حالی که مسکو به وعده خود عمل کرد و بیست و یکم اوت اولین نیروگاه هسته ای ایران راه اندازی شد،این تصمیم روسیه موجب تفرقه در گروه وین شد؛ به‌طوری که واکنش شتابزده امریکا و فرانسه را به دنبال داشت.این دوکشور اعلام کردند ایران باید غنی سازی خود را متوقف کند. امریکا و فرانسه در حالی بر توقف غنی سازی ایران اصرار می کردند که به نظر می‌رسید این اصرار بیشتر به منظور حفظ وجهه در شورای امنیت باشد.

بازتاب های بین المللی راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر

به دنبال آغاز به کار نخستین نیروگاه هسته ای ایران، خبرگزاری رویترز در تحلیلی نوشت: برای روسیه نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران به مثابه پروژه‌ای است که در آن همه برنده شده‌اند. اظهار نظری که اسراییل، آمریکا و بسیاری از کشورها به شدت با آن مخالف هستند..

این خبرگزاری در ادامه افزود: آنچه روشن است، این که روسیه از نیروگاه بوشهر که پانزده سال پس از اعلام موافقت برای ساخت رآکتور آن راه‌اندازی شد، چیزی از دست نخواهد داد. برای کرملین، آغاز به کار این نیروگاه، می‌تواند تلاش‌هایش در به دست آوردن بازار انرژی هسته‌ای در خارج را به سرانجام رساند و موجب بهبود موقعیت این کشور در قلب دیپلماسی جهانی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران شود.

خبر سوخت‌گذاری نیروگاه هسته‌ای بوشهر در شبکه‌های خبری منطقه و جهان بازتاب گسترده‌ای داشت. به گونه ای که برخی از شبکه ها و روزنامه ها آن را تیتر اول خود قرار دادند.بی‌بی‌سی، الجزیره، المنار و العربیه و بسیاری دیگر از رسانه های منطقه ای با برگزیدن تیترهایی مانند " ایران به طور رسمی به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست" ، "همه نگاه‌ها به سوی نیروگاه بوشهر" ،"ایران وارد باشگاه کشورهای تولید کننده انرژی هسته‌ای شد" و "بارگذاری سوخت هسته ای در نیروگاه بوشهر نقطه پایانی بر احتمال تعرض نظامی به تاسیسات هسته‌ای" این خبر مهم را پوشش دادند.

سلطانیه :با راه‌اندازی نیروگاه بوشهر چرخه هسته‌ای ایران عملا کامل می‌شود

علی اصغر سلطانیه، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر چرخه هسته ای ایران عملا کامل می شود.

سفیر ایران در آژانس افزود: با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، کشورمان جزو اندک کشورهای جهان است که مشرف و مسلط بر چرخه کامل سوخت هسته ای محسوب می گردد که این دستاوردها را به ملت شریف کشورم تبریک می گویم.

سلطانیه خاطر نشان کرد: پروژه نیروگاه اتمی بوشهر در تاریخ صنعت هسته ای و صنابع بطور کل منحصر بفرد است زیرا پس از نزدیک به سه دهه تاخیر راه اندازی می شود. این تاخیر ناشی از سیاست های غیرمنطقی غرب در سیاسی کردن یک پروژه کاملا فنی و با اهداف صلح آمیز است.

4 آبان- وارد شدن سوخت به قلب نیروگاه اتمی بوشهر

سه شنبه 4 آبان با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و پیمانکار پروژه احداث نیروگاه اتمی بوشهر عملیات سوخت گذاری این نیروگاه با انتقال سوخت به داخل قلب رآکتور آغاز شد. بالاخره با تاخیری 10 ساله و با کش و قوس های فراوان این نیروگاه به مرحله سوخت گذاری رسید.

بر همین اساس اعلام شد راه اندازی فیزیکی نیروگاه پس از اتمام فرآیند انتقال مجتمع های سوخت آغاز می شود.

بهمن 89- بدافزار استاکس نت

بهمن ماه 89 زمانی که همه منتظر اتصال برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری بودند، اخباری مبنی بر حمله ویروسی توسط بدافزاری با عنوان "استاکس نت" به سیستم نیروگاه اتمی بوشهر به گوش رسید.

روزنامه دیلی‌تلگراف، چاپ لندن، هفته گذشته گزارش داده بود که سازمان‌های اطلاعاتی غربی می گویند گروهی از دانشمندان هسته‌ای روسی در گزارشی به کرملین درباره خساراتی که ویروس استاکس‌نت به رایانه‌های نیروگاه بوشهر زده، و همچنین احتمال وقوع فاجعه اتمی در این نیروگاه ایران ابراز نگرانی شدید کرده‌اند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: استاکس نت بر نیروگاه اتمی بوشهر تاثیر منفی نگذاشته است

درهمین زمینه در واکنش به این گزارش دیلی تلگراف، حمید خادم قائمی، سخنگو و مدیرکل روابط عمومی انرژی اتمی ایران، گفت : «ویروس استاکس‌نت هیچ‌گونه تاثیر منفی بر روند پیشرفت فعالیت‌های نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است و همان‌طور که ریاست سازمان انرژی اتمی تاکید کرده ‌است، از حدود یک سال و نیم پیش، کارشناسان و متخصصان امنیتی سازمان با هوشیاری کامل این ویروس را شناسایی کرده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران طرح این گونه خبرها را در «راستای عملیات جنگ روانی» علیه ایران ارزیابی کرده بود.

بر همین اساس مقامات مرتبط با برنامه هسته ای ایران اعلام کردند کارشناسان هسته ای کشورمان توانسته اند اختلال موجود در برخی کامپیوترهای مراکز هسته ای را رفع کنند.

استاکس نت، محصول مشترک آمریکا و اسراییل

روزنامه نیویورک‌تایمزدر این زمینه نوشت ویروس رایانه‌ای استاکس‌نت کار مشترک سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است که در سایت هسته‌ای دیمونای اسرائیل در صحرای «نقب» ساخته شده است. برپایه این گزارش که در نیویورک‌تایمز منتشر شد، بر روی پرورش این ویروس دو سال وقت صرف شده و سرانجام به رایانه‌های تاسیسات اتمی ایران انتقال داده شده است.

اسفند 89- خروج سوخت از نیروگاه اتمی بوشهر

هفتم اسفند، در روزهایی که به‌نظر مردم می‌رسید که دیگر چیزی تا استفاده از برق هسته‌ای بومی نمانده، خبر خارج کردن سوخت هسته‌ای از قلب رآکتور منتشر شد.سفیر ایران در روسیه گفت: باز کردن در رآکتور بوشهر، هیچ ارتباطی به کرم رایانه‌ای استاکس‌نت ندارد و با هدف چک نهایی رآکتور است. این اقدام، با توافق کارشناسان روسی و ایرانی انجام شده است.

سیدرضا سجادی در حالی این خبر را اعلام کرد که برق تولیدی در نیروگاه بوشهر ‌باید تا آخر فروردین 90 وارد مدار سراسری کشور می شد. با این وجود از زمان مجدد تزریق مجدد سوخت و تست گرم دوباره آن، دست‌کم 2ماه طول خواهد کشید تا برق هسته‌ای بوشهر وارد مدار سراسری شود.

سفیر ایران در روسیه در این باره تاکید کرد: روس‌ها نه تنها نیروگاه بوشهر را رها نکرده‌اند بلکه تأسیسات نیروگاه را کامل کرده، ‌سوخت را به کشور منتقل و در محل رآکتور قرار دادند و نیروگاه را به مرحله افتتاح رساندند. سیاست دشمنان جمهوری اسلامی ایران این است که این پیروزی را در ذائقه ملت ایران تلخ کنند و با شایعه پراکنی، روابط ایران و روسیه در ارتباط با این پروژه را دچار اضطراب و بحران کنند. ما باید، با هوشیاری، کام دشمن را از شکست در جنگ روانی‌اش تلخ کنیم.

آژانس انرژی اتمی روسیه (روس اتم) نیز در بیانیه ای در رابطه با علت خروج سوخت از نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: مشکل داخلی به یکی از چهار پمپ خنک کننده مربوط می شود که آسیب دیده است. به علاوه بررسی سه پمپ دیگر نیز انجام شد. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه قطعات کوچک فلزی وارد سیستم خنک کننده شده، آمده است: پس از اینکه سوخت نیروگاه بوشهر خارج شد، این قطعات شسته شده و پس از آن راکتور دوباره سوخت گذاری می شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز در توضیحی در این خصوص گفت: برای تست مجدد و آزمایش‌های فنی که به دنبال نقص یکی از پمپ‌های خنک کننده نیروگاه به وجود آمد، قرار شد سوخت نیروگاه تخلیه شود.

 

برای دانلود رایگان نمونه سوالهای استخدامی نیروگاه هسته ای بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

برای دانلود نمونه سوالات طبقه بندی شده (همراه با پاسخنامه) آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

 

سازمان انرژی اتمی: خروج سوخت، عادی است

براساس گفت‌وگوهای اخیر پیش از این نیز سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: در اخبار منتشره در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها درباره خارج کردن سوخت نیروگاه بوشهر بزرگنمایی شده و اقدامات انجام شده امری عادی است. حمید خادم آخوندی گفت: با توجه به مذاکرات انجام‌شده در روز سه‌شنبه 3 اسفند 89 میان فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سرگئی کرینکو مدیرکل روس اتم که طی آن دو طرف به توافقاتی درخصوص ایجاد تمهیدات بیشتر در روند راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر دست یافته بودند، اقدامات صورت گرفته در نیروگاه اتمی بوشهر از نوع بازرسی فنی بوده و جهت حصول اطمینان از ایمنی رآکتور انجام شده است..

تا امروز که در روزهای پایانی سال 89 قرار داریم درباره تاریخ تزریق دوباره سوخت به قلب رآکتور بوشهر خبری منتشر نشده است.

اما براساس اعلام علی اکبر صالحی رئیس وقت سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر کنونی امور خارجه، از تزریق آخرین محموله سوختی و انجام تست گرم، مردم باید دست‌کم 2ماه دیگر را برای استفاده از برق هسته‌ای بومی به انتظار بنشینند.


66. بازدید وزیر اطلاعات از نیروگاه ‏اتمی بوشهر
وزیر اطلاعات کشورمان از نیروگاه ‏اتمی بوشهر بازدید کرد.‏
۳۰ مهر ۱۳۹۳،‏ ۱۳:۴۳:۵۴
nadimi (10 of 11)-5.jpgدر کمیسیون انرژی مطرح شد؛
65. صالحی: به 20 نیروگاه جدید نظیر نیروگاه بوشهر نیاز داریم
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دراین جلسه صالحی توضیحاتی درباره نیروگاه بوشهر و سازمان انرژی اتمی ارائه کرد و نمایندگان نیز نگرانی های خود و همچنین سوالات خود را با وی درمیان گذاشتند.
۲۸ مهر ۱۳۹۳،‏ ۱۳:۲۱:۵۹
1-309.jpg64. کارشناسان روس طرح تکمیل نیروگاه بوشهر را ارائه دادند
کارشناسان هسته‌ای روسیه طرح خود را برای تکمیل نیروگاه هسته‌ای بوشهر ارائه دادند.
۲۲ شهریور ۱۳۹۳،‏ ۱۳:۱۰:۱۲
_MG_2705.jpgبا تاکید بر ضرورت حفظ امنیت منطقه؛
63. لاریجانی: کشورهای اسلامی قدرت نظامی‌ خود را توسعه دهند
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی توانایی حفظ امنیت منطقه را دارند و این موضوع را باید به طور علنی با توسعه قدرت نظامی و توان بازدارندگی خود نشان دهند.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳،‏ ۱۲:۴۰:۵۳
1-309.jpg62. رییس مجلس از نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازدید کرد
رییس مجلس شورای اسلامی همزمان با سالگرد اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری، دقایقی قبل با حضور در نیروگاه هسته‌ای بوشهر، از بخش‌های مختلف این نیروگاه بازدید کرد.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳،‏ ۱۰:۴۷:۰۸
1-309.jpg61. Exploitation de la 1e phase de l’usine d’adoucissement de l’eau de la centrale de Bouchehr
Téhéran (ISNA)- La première phase de l’usine de dessalement de la centrale nucléaire de Bouchehr ainsi que deux autres plans ont été dévoilés vendredi en présence du chef de l'Organisation iranienne de l'énergie atomique (OIEA) Ali Akbar Salehi.
۸ شهریور ۱۳۹۳،‏ ۹:۵۱:۵۰
1-309.jpg60. بهره‌برداری از مرحله نخست آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر
مرحله نخست واحد تولید آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر و دو طرح دیگر با حضور رییس سازمان انرژی اتمی کشوربه بهره‌برداری رسید.
۷ شهریور ۱۳۹۳،‏ ۱۵:۲۲:۰۶
1-309.jpgاتم استروی اکسپورت اعلام کرد
59. راکتور شماره یک بوشهر به ظرفیت کامل خود رسیده است
شرکت اتم استروی اکسپورت اعلام کرد: راکتور شماره یک نیروگاه اتمی بوشهر پس از سوخت‌گذاری به ظرفیت کامل عملیاتی خود رسیده است.
۱۸ تیر ۱۳۹۳،‏ ۱۰:۰۱:۲۱
6-183.jpeg58. پیام صالحی به مناسبت سوخت‌گذاری جدید نیروگاه بوشهر
علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز(سه‌شنبه) به مناسبت سوخت‌گذاری جدید نیروگاه اتمی بوشهر پیامی صادر کرد.
۳ تیر ۱۳۹۳،‏ ۱۰:۵۹:۴۶
1-309.jpg57. رئیس روس اتم از امضای قرارداد ساخت 2 واحد جدید در نیروگاه بوشهر خبر داد
رئیس شرکت روس اتم گفت که قرار است تا پایان سال جاری میلادی قرارداد ساخت 2 واحد جدید در نیروگاه اتمی بوشهر امضا شود.
۳ تیر ۱۳۹۳،‏ ۱۰:۰۱:۴۲
noor-17.jpg56. عزم جدی روسیه برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه هسته‌ای بوشهر
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز جمعه 25 بهمن با نیکلای اسپاسکی معاون شرکت دولتی روس اتم دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی هسته‌ای بحث و گفت‌وگو کرد.
۲۵ بهمن ۱۳۹۲،‏ ۱۵:۲۴:۴۷
1-309.jpgدر گفت‌وگو با ایسنا
55. کمالوندی: نیروگاه بوشهر برای تعویض سوخت خاموش شد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر امروز دوشنبه 14 بهمن برای تعویض یک سوم از سوختش خاموش شد.
۱۴ بهمن ۱۳۹۲،‏ ۱۱:۳۳:۴۷
14-513.jpgدر گفت‌وگو با ایسنا
54. احمدیان: سوخت نیروگاه بوشهر هفته آینده در حضور بازرسان تعویض می‌شود
معاون سازمان انرژی اتمی از تعویض 27 تن از سوخت نیروگاه اتمی بوشهر در هفته آینده خبر داد.
۱۰ بهمن ۱۳۹۲،‏ ۱۵:۴۴:۴۲
qaemi (19 of 27).jpg53. جمعی از دانشجویان در حوالی نیروگاه بوشهر زنجیره انسانی تشکیل می‌دهند
جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، فردا (دوشنبه) زنجیره‌ای انسانی در حوالی نیروگاه هسته‌ای بوشهر تشکیل می‌دهند.
۸ دی ۱۳۹۲،‏ ۱۲:۲۶:۵۲
144763.jpgرییس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر:
52. بهره‌برداری از منطقه پارس جنوبی را با بهره‌برداری همسایگان برابر می‌کنیم
رییس‌جمهور گفت: با اعتدال، وحدت، انسجام، برادری، کار، تلاش و کوشش و کمرنگ کردن منافع شخصی، حزبی و جناحی و پررنگ‌ کردن مصالح و منافع ملی، آرمان‌های انقلاب محقق شده و از همه مشکلات در کشور عبور خواهیم کرد.
۱۰ آذر ۱۳۹۲،‏ ۸:۴۳:۱۷
1-309.jpg51. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد:زلزله به نیروگاه بوشهر آسیبی وارد نکرده است
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مقامات ایران به آژانس اطلاع دادند که زمین لرزه‌ای که در نزدیک بوشهر اتفاق افتاد آسیبی به نیروگاه هسته‌ای بوشهر نزد و این نیروگاه به طور عادی به کار خود ادامه می‌دهد.
۹ آذر ۱۳۹۲،‏ ۱۲:۵۵:۱۲
Rouhollah Vahdati-6-13.JPG50. Bushehr N. plant not posing threat to Persian Gulf states, says Salehi
TEHRAN (ISNA)- Head of Atomic Energy Organization of Iran (AEOI) Ali Akbar Salehi said Iranian and Russian experts have taken the required measures for the full safety of Bushehr nuclear power plant, adding that the power plant does not pose any threat to Persian Gulf neighboring states.
۲ مهر ۱۳۹۲،‏ ۹:۱۴:۴۷
6-185.jpg49. رییس سازمان انرژی اتمی: نیروگاه بوشهر خطری برای کشورهای حوزه خلیج فارس ندارد
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر با کمک آژانس و متخصصان روسی و ایرانی به طور کامل رعایت شده است و کشورهای حوزه خلیج فارس مطمئن باشند این نیروگاه برای آن‌ها هیچ خطری ندارد.

 

 

 

برای دانلود رایگان نمونه سوالهای استخدامی نیروگاه هسته ای بوشهر اینجا کلیک نمایید.

 

برای دانلود نمونه سوالات طبقه بندی شده (همراه با پاسخنامه) آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر اینجا کلیک نمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد